Presentació VIRTUAL #STARSTransitions
14/09/2020
AEDIS, colabora en el proyecto KONECTAD@S
18/05/2021

La situació pandèmica agreuja la inserció al mercat laboral de persones amb discapacitat intel·lectual

• Segons les últimes dades d’Aura Fundació, només un 53% dels participants del seu programa laboral estan treballant amb normalitat

• El 2020 la fundació va aconseguir 25 nous contractes en empreses ordinàries, molt per sota dels 50 que se signen cada any

Dijous, 29 d’abril del 2021, Barcelona.- Un any després que esclatés la pandèmia, el retorn a la feina encara no és una realitat per a moltes persones, especialment per aquelles a qui el món laboral ja els resultava hostil des d’abans de la crisi de la Covid-19. Parlem de les persones amb discapacitat intel·lectual, a qui la situació pandèmica els ha agreujat la inserció al mercat laboral i la contractació a empreses ordinàries.

Segons les últimes dades d’Aura Fundació, al tancament d’aquest abril, només el 49% de les persones participants del programa laboral estan treballant amb normalitat. El 25% encara continua en situació d’ERTO, mentre que un 3,5% està teletreballant. A aquestes dades, cal sumar els acomiadaments, les finalitzacions de contracte sense renovar, els permisos no retribuïts i els contractes de pràctiques aplaçats.

“Amb aquesta situació, les persones amb discapacitat intel·lectual han perdut oportunitats laborals, d’interacció social i han patit alteracions emocionals”, assegura la directora d’Aura Fundació, Maria Cabré. El personal de psicologia i pedagogia del centre està acompanyant psicològicament a 288 persones en aquest retorn a la “nova normalitat”. Malgrat tot, i en un sentit positiu, expliquen que la pandèmia ha accelerat processos com la digitalització i la formació en les TIC de les persones usuàries, amb l’objectiu que puguin desenvolupar noves posicions laborals o teletreballar.

En motiu del Dia Internacional dels Treballadors, Aura Fundació vol posar de manifest l’especial situació de vulnerabilitat a la qual s'enfronten les persones amb discapacitat intel·lectual en el moment de buscar i trobar una feina normalitzada. De fet, asseguren, moltes d’elles miren el futur amb preocupació i incertesa. “Hi ha sectors que han sortit reforçats d’aquesta pandèmia i moltes són empreses que encara no han apostat per la diversitat. Creiem que sempre hi ha lloc per alguna persona amb discapacitat intel·lectual, és moment d’obrir portes”, sustenta Cabré.

Comentaris desactivats

Col·labora