Pràctiques laborals joieria i rellotgeria RABAT
28/09/2016
Integració laboral Casa de Carlota
05/10/2016

Humana premia Aura Fundació per la seva tasca en inserció social i laboral

Humana Fundación Pueblo para Pueblo, organització no governamental per al desenvolupament (ONGD) que des del 1987 promou la protecció del medi ambient a través de la reutilització del tèxtil i duu a terme programes de cooperació a l’Àfrica, Amèrica Llatina i l’Àsia així com d’ajuda local al territori més proper, ha lliurat aquest matí a Aura Fundació uns dels VII Premis Humana de Reutilització del Tèxtil, guardons que han arribat a la 7a edició i que reconeixen la solidaritat dels ciutadans, municipis i entitats més compromeses amb la reutilització i el reciclatge de roba usada a Catalunya.

En el cas d’Aura Fundació, es reconeix la seva tasca en incrementar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual mitjançant la inclusió social i laboral, seguint la metodologia del treball amb suport.

Humana i Aura Fundació col·laboren des del 2008. Gràcies a aquest acord, quatre persones han treballat a Humana, concretament a l’àrea de botigues. La Raquel Bleda va ser la primera i actualment n’hi ha tres que encara fan aquesta tasca: la Lídia Guilló, la Nora Santàs i la Beatriz Colmenero.

En recollir el premi, Glòria Canals ha recordat: “Fa més de 25 anys que vam iniciar  la inserció de persones amb discapacitat intel·lectual. Actualment ho fem a més de 200 empreses i entitats de Catalunya”. En relació al lema escollit a l’Humana Day, Canals ha dit: “Una de les coses que denunciem és que les persones amb discapacitat intel·lectual no tenen opcions per a l’educació continuada i Aura els hi ofereix”. La directora de la fundació ha destacat també la col·laboració amb Humana i ha explicat que “moltes noies volen treballar en roba, en botigues”.

L’acte s’ha celebrat al Cercle d’Economia de Barcelona. Els Premis Humana de Reutilització del Tèxtil s’emmarquen en l’Humana Day, un esdeveniment de sensibilització que vol incidir en l’activitat de valorització de roba usada amb finalitat social, materialitzat en els programes de cooperació de la Fundació i de la resta d’organitzacions que formen part d’Humana People to People.

El guardó
El premi és un dibuix fet per un alumne de l’Escola Primària de Motepuez (Bilibiza, Moçambic) com a resultat d’una activitat: els nens i nenes hi havien de reflectir els elements que consideren fonamentals per a la seva educació, amb especial atenció a la figura del mestre. L’escola i els professors formen part del Programa de Suport a l’Educació de Qualitat cofinançat per Humana i l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID), i implementat per ADPP, soci local de la Fundació a Moçambic.