Vine a Port Aventura amb Aura – 6/10/18
Portes Obertes Dia Internacional Persones amb Discapacitat
27/11/2018

Acte Estiu 2018 d’Aura Fundació

El passat dia 5 de juliol de 2018 es va celebrar l’Acte d’Estiu d’Aura Fundació a l’Hotel Arts de Barcelona, amb més de 800 assistents.

Va ser un dia molt emotiu on ens van acompanyar empreses, persones participants, famílies, amics i amigues.

L’esdeveniment va ser inaugurat per la Directora d’Aura Fundació la Sra. Glòria Canals , va ser presentat per la Gerent la Sra. Maria Cabré i va comptar amb els representants de les següents empreses com a taula de ponents:

Daba Nespresso, Invest for children, Fundació Bancària La Caixa i T-Systems.

Al principi de l’acte es va presentar el nou vídeo d’Aura:

A l’acte el Sr. Jaume Giró, Director General Fundació Bancària La Caixa, va entregar els reconeixements a les següents empreses que han contractat a participants d’Aura aquest any i passen a ser, per aquest motiu, empreses “amb Aura”.

365, Adidas (Viladecans) , Aramark, Ausolan, Camarasa Fruits, Carrefour (Granollers), La Flauta, Cex Vilanova, Pediatría Orígen (Clínica Corachán), Cushman & Wakefield, Everis, Ground Force, Grupo Soteras, Humana, Kibuka, L’Obrador del Badorc, Marea Alta, Monapart, Nomad Cofee, Omnicom Media Group, Panasonic, Penguin Random House, Seat, Serunion, Synlab, Thuya, Winche Redes Comerciales, Caixa Bank, Fincas Siglo XXI, Hotel España, Hotel Catalonia i Dir.

En representació de totes elles, el Director de Recursos Humans de Daba Nespresso el Sr. Carlos Carriedo, va ser l’encarregat de dir unes paraules d’agraïment, explicar la seva experiència i animar a noves empreses a contractar a persones amb discapacitat intel·lectual mitjançant la metodologia de “Treball amb Suport”.

En acabat es van passar uns vídeos, un resumint la recent ponència d’Aura Fundació a les Nacions Unides de Nova York i un altre amb els impactes a les xarxes socials on #AuraDownsDay va aconseguir ser “Trending Topic”.

Tot seguit, el Sr. Osmar Polo, Managing Director d’Espanya i Portugal de T-Systems,  va donar els reconeixements a empreses que col·laboren amb AURA com són Jimmy Lion, El Corte Inglés, Carburos Metálicos, Fundació Dir, Banca March i Goldcar.

Després, el Sr. Joaquim Clos, Director de Derby Hotels Collection, va donar un reconeixement al programa d’Aura Fundació anomenat AURA HABITAT pel seu 15è aniversari i va ser recollit per la persona responsable del programa Cristian Burgos i per la Montse Durà, que va tenir unes paraules d’agraïment on va explicar que ella havia estat a Habitat com a primer pas per la seva vida independent.

Durant l’acte, com cada any, es van entregar els diplomes del programa de formació pre- laboral ocupacional, es va passar un vídeo de formació i un vídeo amb les noves pràctiques i contractes laborals.

Es van entregar els Diplomes als participants que porten 10 i 20 anys en el món laboral.

Aquest és el tercer any en què es van donar medalles en reconeixement als treballadors que fa més de 25 anys que treballen.

Dos participants d’Aura Fundació, la Irene i el Jaime, van donar la benvinguda a les noves persones participants que s’incorporen i els hi van desitjar molta sort per aconseguir una feina com la que tenen ells.

Es va clausurar l’acte amb uns discursos molt emotius de la presidenta d’Aura Fundació, la Sra. Montserrat Domènech, on va recordar els gairebé 30 anys de l’entitat que va fundar juntament amb la Sra. Glòria Canals.

La Sra. Domènech va comunicar que deixa la presidència, l’assumeix la Sra. Glòria Canals i deixa la direcció en mans de la Sra. Maria Cabré, que passa a ser la nova directora d’Aura Fundació.

La Sra. Cabré, ha estat durant 10 anys la Gerent d’Aura i porta vinculada a l’entitat des dels seus inicis professionals.

En finalitzar es va poder prendre una copa de cortesia de Bodegas Torres i refrescos per part de l’Hotel Arts.

Sra. Glòria Canals y Sra. Montse Domènech, fundadoras de Aura Fundación (Fundació Privada Projecte Aura, 1989)

AURA FUNDACIÓ

Aura és una entitat sense ànim de lucre que es va crear l’any 1989. Ha estat el primer programa de “Treball amb Suport” al país, pioner en la implantació i desenvolupament d’aquesta metodologia aplicant-la a persones amb discapacitat intel·lectual.

El “Treball amb Suport” és un model que va començar a desenvolupar-se als Estats Units als anys 80. Facilita la integració laboral a les persones amb limitacions mitjançant un conjunt d’estratègies i procediments de suport adaptats a les persones treballadores amb necessitats especials.

Aura ha aconseguit més de 330 contractes en empreses de reconegut prestigi. Per primer cop a la història, alguns participants amb síndrome de Down han treballat gairebé 30 anys demostrant que la inclusió laboral és un èxit si s’ofereixen els suports necessaris.

Reconeixement internacional i innovació

Aura Fundació ha rebut reconeixement internacional, recentment a la seu de l’ONU de Nova York i també com model per part d’APSE, EUSE i EASPD, i la seva metodologia innovadora s’ha implantat en organitzacions d’ Espanya, Europa i Llatinoamèrica.

Pioners

Aura Fundació és la primera entitat del país amb les primeres persones, amb síndrome de Down, treballant en l’empresa ordinària des de fa 29 anys.

Per altra banda “AURA Habitat” ha estat la primera experiència on persones amb discapacitat intel·lectual conviuen de forma autònoma en un pis amb estudiants universitaris.

Acte Estiu 2018 d'Aura Fundació