Treball amb Suport

Aura Fundació segueix la metodologia del «treball amb suport» mitjançant el qual persones amb especials dificultats poden incorporar-se al món del treball normalitzat.

El «treball amb suport» és un model d’integració laboral per persones amb discapacitats que va començar a desenvolupar-se en els Estats units en els anys 80. És un model d’integració laboral que facilita la incorporació al treball ordinari de col·lectius de persones amb limitacions significatives de caràcter físic, psíquic o sensorial, a través d’un conjunt d’estratègies i procediments tècnics de suport, ajustats a les necessitats dels treballadors amb discapacitat.

Segons David Mank es tracta d’un «treball remunerat en llocs de la comunitat, amb els suports individualitzats i continuats que assegurin l’èxit a llarg termini, i on existeixin clares oportunitat per la interacció amb persones sense discapacitat».

Es basa en quatre punts fonamentals:

• Treball integrat en empreses normalitzades en condicions el més similars possibles a les dels companys de treball sense discapacitats que porten a terme activitats equiparables.
  • Entrenament dins del lloc de treball, de manera que primer s’ubica a la persona en un lloc i allà mateix se li proporciona l’entrenament necessari per portar-lo a terme.
  • Remuneració des del primer moment com a qualsevol altre treballador.
  • Recolzament al llarg de la vida laboral de la persona per possibilitar el manteniment del lloc i del rendiment requerit. Aquest recolzament fluctua al llarg del temps en funció de la situació de la persona.

AURA Fundació 25 Anys