Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust

Ahir per la tarda el Carlos de Pablo, participant d’Aura Fundació, ha representat a les persones amb discapacitat en l’acte commemoratiu del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust que va tenir lloc al Parlament de Catalunya.

carlos de pablo_aura fundacio_parlament

Us copiem el text que ha llegit. És molt bonic:

El periodista de La Vanguardia Henrique Cymerman explicava fa uns mesos que va quedar horroritzat en la seva visita a un camp d’extermini quan va veure milers d’ulleres i de pròtesis de les persones amb discapacitat que eren enviades pels nazis a les cambres de gas.

Els fets havien passat feia més de 70 anys. Quatre besavis  seus, d’origen jueu, havien desaparegut durant la Segona  Guerra Mundial sense deixar rastre. Cymerman no s’havia atrevit fins aquell moment a visitar un camp de concentració.

Ara, fa només unes setmanes, llegíem que l’Estat Islàmic havia ordenat assassinar a Mosul, Irak, els nens acabats de néixer i els menors amb discapacitat. A més, els nens amb discapacitat han estat utilitzats com escuts humans en algunes operacions suïcides.

Notícies com aquesta ens posen la pell de gallina i demostren que, per desgràcia, les coses no han canviat tant en 70 anys.

A molts llocs encara es considera que les persones amb discapacitat som un destorb per a la societat.

Si no fos així, no hauria estat necessari que l’Organització  de Nacions Unides aprovés una Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat.
Si no fos així, no serien necessaris actes de commemoració com aquest, que recordin al món que les persones amb discapacitat tenim el mateix dret a la vida i a la dignitat que la resta de persones.

Si no fos necessari, no caldria estar demostrant al carrer, a l’escola i a la feina les nostres capacitats.

Està clar que encara no n’hi ha prou.

Confiem, però, en els infants i joves d’avui, amb els quals convivim i ens relacionem de manera cada cop més normalitzada. La majoria ens veuen amb naturalitat. Amb ells esperem construir un futur de plena integració, sense distincions ni etiquetes, on siguem coneguts, valorats i estimats per allò que som i per allò que aportem a la societat.
Recordem el passat, aprenem del present i treballem per un futur que reconegui la diversitat.

GRÀCIES!

Foto cedida pel Parlament de Catalunya